"מה זה קונדום ואיך הוא עובד?"

שירותי מין
אורך: 465 מילים

"מה זה קונדום ואיך הוא עובד?"

שירותי מין - "מה זה קונדום ואיך הוא עובד?"

הקונדום הוא אולי השיטה הידועה והיעילה ביותר למניעת הריון ומניעה של מחלות המועברות במגע מיני (STD). קונדום הוא סוג של נדן הנלבש על הפין המשמש במהלך יחסי מין כאמצעי למניעת הריון ולהגנה מפני התפשטות מחלות מין. מאמר זה ידון בבנייה, יעילות ושימושים אחרים של קונדומים.

ההיסטוריה של הקונדום

ההיסטוריה של הקונדום מתוארכת מאות שנים. הסוג הראשון של קונדום נמצא במצרים, המתוארך למאה ה-13. התרבות היוונית עשתה שימוש בנדן פשתן, והרומאים עשו שימוש בשלפוחית השתן ובמעיים של בעלי חיים. המונח "קונדום" מקורו בתחילת המאה ה-18, כאשר שארל דה תאול, רופא צרפתי, הציע להשתמש במילה "קונדם" – מהמילה הלטינית condere, שמשמעותה "להכיל" – כדי לתאר נדן למניעת הריון. בסוף המאה ה-18, קונדומים שיוצרו ממעיים של בעלי חיים יוצרו ונמכרו באירופה.

למרות שקונדומים הפכו פופולריים יותר ויותר, רק בסוף המאה ה-19 השימוש בגומי הפך אותם לנגישים וברי השגה. קונדומים גומי הראשונים נעשו על ידי צ'ארלס גודייר מגומי מגופר. גודייר המציא את תהליך הגיפור שאיפשר לחמם גומי ולעצב אותו לצורות. בסוף המאה ה-19, קונדומים עשויים גומי דק החלו להיות בייצור המוני והקונדום המודרני נולד.

בניית קונדום
בחורה בצפון

קונדומים עשויים בדרך כלל מלטקס דק או פוליאוריתן, אם כי קיימים גם קונדומים ללא לטקס וללא לטקס משומנים מראש. קונדומים מגיעים במגוון צורות וגדלים, החל מהתאמה הדוקה ועד התאמה רחבה ומשוחררת יותר.

כדי להרכיב את הקונדום, החומר נחתך לגודל ונמתח על צורה קטנה בצורת טבעת הנקראת mandrel. לאחר חימום, הגומי הרך נצמד במהירות למנדרל והטבעת מוסרת. לאחר מכן מגלגלים את החלק העליון והתחתון של הקונדום כלפי חוץ וכלפי מטה, ויוצרים שפה או רכס המכונה "שפה". זה נעשה כדי לספק שכבת הגנה נוספת ולעזור לשמור על הקונדום במקום.

האפקטיביות של קונדומים

מחקרים הראו כי קונדומים יעילים מאוד כאשר משתמשים בהם נכון. מחקרים מצאו כי קונדומים לטקס מספקים יעילות מוערכת של 85 עד 95% במניעת הריון. קונדומים הם חלק חשוב בהפחתת הסיכון להעברת STI. כאשר משתמשים בהם כראוי, קונדומים יעילים ב -98% במניעת התפשטות HIV.

קונדומים תמיד צריך לשמש עם חומר סיכה כדי להפחית את הסיכון של שבירה. חומרי סיכה על בסיס מים מומלצים על פני שמן על בסיס שמן. יש להשתמש בקונדומים פעם אחת בלבד ולהשליך אותם כראוי לאחר השימוש.

שימושים אחרים של קונדומים

קונדומים משמשים ליותר מסתם אמצעי מניעה ומניעת מחלות מין. קונדומים משמשים לעתים קרובות לאיסוף דגימות זרע במהלך הערכות תורם זרע ובדיקות פוריות. קונדומים גם להגן על ידיהם של רופאים בעת נטילת דגימות ביופסיה כגון מריחות צוואר הרחם או אנאלי. קונדומים משמשים גם לעיצוב ומילוי חלקי גוף תותבים או מכשירים רפואיים (כגון קטטרים).

מסקנה

הקונדום הוא אחת השיטות היעילות ביותר למניעת הריון והגנה מפני מחלות מין. לקונדומים יש היסטוריה ארוכה וכיום הם נגישים יותר ויותר ובמחיר סביר. קונדומים עשויים לטקס או פוליאוריתן, עם גרסאות משומן מראש ולא לטקס זמין גם. מחקרים הראו כי קונדומים יעילים במניעת הריון ומחלות מין כאשר משתמשים בהם כראוי. לקונדומים יש גם שימושים אחרים, כולל איסוף דגימות זרע, הגנה על הידיים בעת לקיחת דגימות ביופסיה, ועיצוב ומילוי חלקי גוף תותבים ומכשירים רפואיים.

בלוג סקס אהבה אונליין

שירותי מין

לגלות את הפנינים הנסתרות של הרצליה: לחקור את הקסם והיופי של עיר החוף הזו בישראל שירותי מין - לגלות את הפנינים הנסתרות של הרצליה: לחקור את הקסם והיופי של עיר החוף הזו בישראל

ממוקמת רק 16 ק"מ צפונית לתל אביב, שוכנת העיר המקסימה הרצליה. הרצליה ידועה בחופיה הבתוליים, במרינה היוקרתית ובסצנה הקולינרית התוססת, ומציעה שילוב ייחודי של מודרניות ומסורת. הרצליה, הנחשבת לאחת הערים הנחשקות ביותר למגורים בישראל, היא בעלת היסטוריה עשירה וכלכלה משגשגת. בפוסט בבלוג זה, נסתכל מקרוב…

שירותי מין

ריפוי בעיות זיקפה: מדריך מקיף שירותי מין - ריפוי בעיות זיקפה: מדריך מקיף

ריפוי בעיות זיקפה: מדריך מקיף להחזרת הבריאות המינית שלך תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא מצב שכיח אך לעתים קרובות מתעלמים ממנו המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. מוגדר כחוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה מספקת ליחסי מין, ED יכול להיות בעל השפעה משמעותית…

שירותי מין

יחסי מין: המורכבות והחשיבות של הרבייה האנושית שירותי מין - יחסי מין: המורכבות והחשיבות של הרבייה האנושית

יחסי מין, הידועים גם בשם coitus או הזדווגות, הם חלק טבעי וחיוני של רבייה אנושית. זהו האיחוד הפיזי בין שני פרטים הכרוך בהעברת חומר גנטי ובסופו של דבר מוביל להפריה וליצירת חיים חדשים. למרות שזה אולי נראה כמו פעולה פשוטה ואינסטינקטיבית, יש הרבה יותר מורכבות…